Sıkça Sorulan Sorular

Gönderi teslim alırken ve gönderirken gönderici ve alıcıdan neden kimlik belgesini ibraz etmesini talep ediyorsunuz?

Aşağıda sıraladığımız mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse şirketimize yasaların yüklemiş olduğu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazı ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur. 5549 Sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Kanunu: 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve bu konuna istinaden çıkartılarak 09.01.2008 tarihi ve 26571 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Yönetmelikte kimlik tespiti yapmak zorunda olan yükümlüler arasında kargo şirketleri de sayılmış olup göndericinin ve alıcının T.C kimlik numarası ve/veya Vergi numarası ile birlikte kimlik bilgilerinin alınması ve kaydedilmesi zorunluluğu getirilmiştir. 27255 Sayılı Resmi Gazete’ de Yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği: 11.06.2009 tarih ve 27255 sayılı Resmi Gazete ‘de yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 45. Maddesi 2.bendinde gönderici kendi adres ve kimlik bilgilerini tam ve doğru olarak kargo şirketlerine bildirmek zorundadır, madde 43/12’ye göre ise kargo şirketleri gönderiyi teslim ederken alıcının kimlik bilgilerini almak ve kaydetmekle yükümlüdür. 213 Sayılı vergi Usul Kanunu: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 231. Maddesine göre FATURA tanzimi sırasında müşteri; adını soyadını, vergi dairesini, vergi numarasını ve kimliğini ibraz etmek zorundadır.29.08.2006 tarih ve 26274 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vergi Kimlik Numarası Genel Tebliği’ne göre bireyler için T.C Kimlik Numarası olarak kabul edilmiş olup, bu nedenle fatura tanziminde müşterinin T.C Kimlik Numarası da kaydedilmektedir.

Gönderi teslim alırken hangi bilgileri vermem gerekli?

SMS ile cep telefonunuza gelen OTP kodunuzu paylaşarak gönderinizi teslim alabilirsiniz. OTP kodunuzu bulamıyor veya hatırlamıyorsanız Kimlik Belgesi veya Pasaport Numaranızı paylaşmanız gerekmektedir. Personelimiz, OTP kodunuzu paylaşmanız halinde bazı durumlarda yasal mevzuat gereği kimlik belgenizi de ibraz etmenizi talep edebilir.

Alıcının adresinde bulunamadığı durumlarda ne yapıyorsunuz ?

Gönderinizin adrese teslimini istediğiniz ve adreste alıcının bulunamadığı hallerde "İhbar Notu" bırakılarak gönderi birime şubeye geri getirilir. Bu durumda gönderinin alıcısı veya alıcının yetkili kıldığı kişi tarafından 3 iş günü içerisinde gönderinin şubeden teslim alınması gerekmektedir.

Gönderimi şubenizden kaç günde teslim almalıyım?

Gönderiniz birimimizden teslim alabileceğiniz şekilde "Alıcısı Haberli" veya "Telefon İhbarlı" olarak gönderilmişse, gönderinizin birimimize ulaştığı gün dahil olmak üzere 3 iş günü içerisinde gönderinin alıcısı tarafından birimimize gidilerek teslim alınması gerekmektedir. Aksi takdirde göndericinin bilgisi dahilinde gönderi, çıkış şubesine iade edilir.

Gönderim kaç günde teslim edilir?

Gönderiniz Gönderi Teslim Süresi sayfasında belirtilen sürelerde adrese teslim edilir.

Gönderimin adresimden alınmasını istiyorum, ne yapmalıyım?

MNG Kargo web sitemizde yer alan Kurye Çağır alanından talepte bulunabilir, Birimlerimiz ve/veya Çağrı Merkezimiz iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderimin adresimden alınma sürecini nasıl takip edebilirim?

MNG Kargo web sitemizde yer alan Kurye Adres Alım Talebi Sorguala sayfasından gönderi alım sürecinizi takip edebilir, Birimlerimiz ile iletişime geçerek ve/veya Çağrı Merkezimiz iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderimi nasıl paketlemeliyim?

Gönderinizin ambalajını, taşımaya elverişli ve güvenli bir biçimde hazırlamanız gerekmektedir. Birim görevlimiz ya da kuryemiz, gönderinizi kabul standartlarına göre değerlendirerek teslim alacaktır. Ambalaj ihtiyacınız için Paketleme çözümlerimiz ile farklı ebat ve amaçlarla size sunduğumuz ambalaj alternatiflerimizden de faydalanabilirsiniz.

Adresten alınan gönderimin ücretini nasıl öderim?

Adresinizden alınan gönderilerde şirketimizle sözleşmeli çalışıyorsanız taşıma bedeli tarafınıza fatura edilecektir. (Adresinizden alınan bireysel gönderilerin ölçüm ve fiyatlandırma işlemleri şubelerimizde yapılabildiğinden adresinizden alınıp ödemesini sizin yapmak istediğiniz durumda gönderinizi birimlerimize getirmeniz gerekmektedir.)

Gönderi ücretini nasıl hesaplıyorsunuz?

Web sitemizde yer alan Ücret Hesaplama alanı üzerinden göndereceğiniz gönderiye ilişkin istenen bilgileri girerek yaklaşık ücreti hesaplayabilirsiniz.

Gönderinizin teslim türü ve birimlerimizin yapacağı kontrollerdeki ölçüm ve tartım işlemi doğrultusunda ücret farklılıkları oluşabilmektedir. Standart Fiyat Listemize ulaşmak için tıklayınız.

Desi nasıl hesaplanır ?

Yurtiçi gönderilerinde paketlerinizin en, boy, yükseklik ölçülerinin çarpımının 3000'e bölünmesi sonucunda çıkan değer Desi olarak kabul edilir. Yurtdışı gönderilerinde ise; en, boy, yükseklik ölçülerinin çarpılarak çıkan sonucun 5000'e bölünmesi gereklidir. Desi hesaplaması ile ilgili videomuza Ücret Hesaplama alanından ulaşabilirsiniz.

Adresten alım talebim ne zaman gerçekleşir ?

Alım taleplerinizi hafta içi saat 09.00-15.00, Cumartesi günlerinde ise saat 09:00- 12:00 arasında iletmeniz durumunda aynı gün mesai saatleri içerisinde alım planına dahil edilebilecektir. (Şehir merkezleri dışında kalan mobil adres/ belirli günlerde hizmet verilen adreslerden haftanın belirli günlerinde alım yapılabilemektedir. Hizmet almış olduğunuz biriminiz veya çağrı merkezinden adresinize hangi günler gelindiğini öğrenebilirsiniz.)

Gönderi göndermek için şubenize saat kaça kadar uğramalıyım?

Hafta içi saat 09.00-17.00, Cumartesi günlerinde ise saat 09:00- 12:00 arasında birimlerimizden gönderi gönderimi gerçekleştirebilirsiniz.

Yurt dışı gönderimi nasıl gönderebilirim?

En yakın birimimize uğrayabilir veya Inter by MNGkargo sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kat Teslimatı Hakkında Bilgi Alabilir Miyim?

Tek parçada 30 kg/ds’ye kadar olan gönderiler kata teslimat yapılır.Çok parçalı gönderilerde, her bir parçası 30 kg/ds’yi geçmeyecek şekilde, ATF’nin toplam kg/ds’si 50 kg/ds’ye kadar olan parçalı gönderiler “kata teslimat” yapılır. Tek parçada 30 kg/ds üzeri veya toplam 50 kg/ds’yi geçen çok parçalı gönderilerin “bina kapısında” teslimatı yapılır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

 

Şirketiniz ile hangi gönderilerimi gönderebilirim?

Taşınması yasak gönderiler için tıklayınız.

Belirli şartlarda taşınacak gönderiler için tıklayınız.

Birimlerinizin çalışma saati nedir ?

Birimlerimiz hafta içi 08:30-18:00, Cumartesi günleri ise 08:30-14:00 saatleri arası hizmet vermektedir.

MNG Kargo acentesi olmak istiyorum, nasıl başvuruda bulunabilirim ?

Acentelik talebiniz için web sitemizin “İş Ortağımız Ol” bölümünden acente başvuru formunu doldurabilir veya acentelik başvurusunda bulunacağınız şehrin bağlı olduğu Bölge Müdürlüğümüzden konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Gönderimi teslim alma esnasında kontrol edebilir miyim ?

Gönderinizi kuryemizden teslim aldıktan sonra kontrol edebilirsiniz. Gönderinizin dış ambalajında gözle görünür bir sorun olmadığı sürece gönderileri kapalı şekilde teslim edebiliriz.

Parçalı gönderim eksik geldi ne yapmalıyım ?

Gönderinizi teslim eden birimimiz veya Çağrı Merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz. Müşteri temsilcilerimiz gönderinizin kontrolünü sağlayarak en kısa sürede sizlere yardımcı olacaktır.

Gönderimin zayi olması veya hasarlanması durumunda tazmin talebimi nasıl iletebilirim ?

Tazmin süreç detayları için tıklayınız.

En yakın birimi nasıl bulabilirim ?

MNG Kargo web sayfasında En Yakın Şube" alanına lokasyon girerek veya "konum paylaş" ile en yakın birimi görüntüleyebilirsiniz.

Nasıl ve ne şekilde gönderi yapabilirim?

MNG Kargo web sitemizde yer alan Kurye Çağır alanındaki formu doldurarak, gönderinizi birimimize getirerek veya Çağrı Merkezimizeve birimlerimiz ile iletişime geçerek talebiniz iletebilirsiniz.

AT- Tİ- AH- PÖ- ÜA ibareleri nedir ?

•Adrese Teslim (AT): Gönderinizi adresinize teslim edeceğimiz hizmetimizdir.

•Telefon İhbarlı (Tİ): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğinize dair sizi arayarak bilgi verdiğimiz hizmetimizdir.

•Alıcı haberli (AH): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğiniz kargo hizmetimizdir.

•Peşin ödeme (PÖ): Gönderi ücretinin gönderici tarafından ödendiği hizmetimizdir.

•Ücret Alıcıdan (ÜA): Gönderi ücretini alıcının ödeyeceği hizmetimizdir.

Kapıda ödemeli gönderimin ödemesini hangi yöntem ile yapabilirim ?

Mal bedelli gönderilerinizin ödemesini kredi kartı, banka kartı ve nakit olarak yapabilirsiniz.

SDR kuru nedir ?

Özel Çekme Hakkı’dır. Özel Çekme Hakkı, eşyanın taşıma amacıyla taşıyıcıya teslim edildiği tarihteki veya taraflarca kararlaştırılan diğer bir tarihteki, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen değerine göre Türk Lirasına çevrilir. SDR kuru günlük olarak Merkez Bankası tarafından belirlenmektedir. Bu kur https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/kurlar_tr.html sitesi üzerinden kontrol edilir. SDR kuru gönderinin faturalandırıldığı tarihteki kur baz alınarak hesaplanmaktadır. (SDR Kuru*8,33*desi=ödenecek miktar.)